Bones tardes bloggers,
Avui parlaré de les TAC, la seva definició, el
seu pla dins els centre i la diferencia entre el pla TIC i el pla TAC.
En primer lloc, TAC fa referència a les
tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement, les qual són el resultat de
l’aplicació educativa de les tecnologies de la informació i la comunicació
(TIC), mitjançant les metodologies apropiades, significatives i col·laboratives
per als infants, promovent a la vegada nous escenaris de aprenentatge i
construcció del coneixement.
Penso que és necessari que els centres tinguin
un Pla TAC de centre, per poder posar les tecnologies al servei d’una millora
en els processos d’ensenyament – aprenentatge, d’avaluació i d’organització,
que de forma quotidiana es desenvolupen a l’entorn, al centre i a l’aula.
Els centres han de crear tecnologies adaptades
a les necessitats del moment, això canvia la manera d’entendre l’educació, és a
dir, les metodologies. De manera que els alumnes tinguin un major interacció
social, potenciem “aprendre a aprendre” i millorarem la formació dels
professors i alumnes.
L’ús que se’n faci d’aquestes tecnologies i del
seu potencial com a agents de canvi metodològic, permetrà canviar i innovar l’educació,
la implicació de la comunitat educativa és imprescindible per poder dur a terme
un Pla TAC, en les quals les tecnologies s’han de convertir amb les guies d’aprenentatge.
A diferència del Pla TIC, el qual utilitza les
tecnologies amb la finalitat de millorar la vida i dins l’aula com un recurs
per facilitar la tasca i ampliar les possibilitats per accedir a la informació del
alumnat i del professorat, el Pla TAC necessita les tecnologies per produir
noves actuacions dins un únic entorn, l’escola. Per tant, com bé diu Viquipèdia (TAC) les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement es
pot entendre com una visió de les TIC des de l’escola.
Aqui deix un
recurs que pot servir per diferenciar les TIC de les TAC:
No hay comentarios:
Publicar un comentario