sábado, 7 de noviembre de 2015

Avaluació d'un joc multimèdia

Bones tardes bloggers,
La setmana passada a classe vam parlar dels jocs multimèdia, i per fer un bon joc s’ha de fer una bona avaluació d’aquests. Per tant, per fer un bon ús dels materials hipermèdia hem de tenir uns objectius, un destinataris i uns continguts educatius ben clars. Per això vam preparar una graella en petit grup, amb na Cristina Marqués i na Magdalena per avaluar aquests jocs multimèdia.
Aquest formulari està destinat per a dur a terme una avaluació "universalitzada" de materials hipermèdia, per la qual cosa intenta ser el més general possible i, assolir al màxim les especificitats del mateix i les seves potencialitats com a material per a ser utilitzat en la docència.

IDENTIFICACIÓ I CATALOGACIÓ

Títol del material: Pequetic
http://ntic.educacion.es/w3//eos/MaterialesEducativos/mem2009/pequetic/index.html

Autores: Diego Mon Rodríguez i Ana Isabel Casanova Cristóbal

Àrees:
-          Àrea de comunicació i llenguatge: amb els apartats “letras i números” del joc
-          Àrea de coneixement l’entorn: amb els apartats de “medio, entorno, animales” del joc.
-          Àrea de coneixement de si mateix: amb l’aparat “nosotros” del joc.

Breu introducció al mateix: Joc dissenyat per aplicar les TIC dins una aula d’infantil, a partir de diferents temes els infants podran tenir un coneixement dels components dels ordenadors, el maneig dels ordenadors, entre altres. El joc es compon de 5 grans blocs de contingut , desenvolupats cada un d'ells en 6 activitats diferents.

Format: Pàgina web
Idioma: Castellano

Destinataris: 3 a 5 anys

Orientació didáctica:

PequeTIC neix com una petita eina multimèdia que pretén cobrir dos objectius bàsics :
• Intentar ser una aplicació informàtica d'utilització molt senzilla per als alumnes més petits. 
• Facilitar al professorat d'educació infantil una aplicació de fàcil maneig per començar a utilitzar el racó de l'ordinador amb la seva classe


Llicència: ActionScript

OBJECTIUS
Abans de procedir a l’anàlisi a fons del material (incloent les dimensions que s’han d’incloure en qualsevol eina d’avaluació), convé conèixer els objectius del material, entenent com a tals el seu ús i les competències conceptuals, procedimentals i actitudinals que intenta ajudar a assolir. Per tant, els mateixos estaran dividits en els objectius generals de resposta simple (Sí/No) i en la delimitació dels objectius específics que promourà la utilització d’aquest element d’aprenentatge.

Objectius generals
Marcar amb una X l’ús general del material

NO
Destinat a l’aprenentatge de nous conceptes
X

Destinat a reforçar conceptes
X

Destinat a millorar estratègies d’aprenentatge
X

Destinat a assolir noves destreses
X

Destinat a motivar l’alumne
X

Destinat a què l’alumne reforci la comunicació
X

Destinat a entretenir
X

Destinat a la millora de les habilitat digitals
X

Sense ús general definit
X

Comentaris i suggerències:



ANÀLISI DEL MATERIAL
Per a fer una correcta anàlisi del material, ens veiem obligats a incloure totes les dimensions necessàries per a que sigui així (tècnica-estètica, pedagògica-funcional i d’anàlisi de continguts).

Aspectes tècnics i de disseny
a) Aparença

NO
La interfície és visualment agradable
X

Hi ha una bona relació entre text/multimèdia
X

El material presenta algun tret innovador
X

Els elements visuals presenten qualitat
X

Existeix un bon contrast entre els diferents elements multimèdia d’un material
X

La llegibilitat del text que incorpora és adequada.
X

Comentaris i suggerències:

b) Elements multimèdia (so, imatge i video)

NO
Els elements multimèdia us motiven
X

És adequat el contingut del vídeo
X

S’ha incorporat audio
X

Les imatges utilitzades són adequades
X

Qualitat tècnica dels elements multimèdia utilitzats.
X

Comentaris i suggerències: La qualitat dels elements podria ser molt millor


c) Interactivitat

NO
El material permet una mobilitat entre les diferents apartats de manera fàcil
X

Existeixen botons i menús que facilitin la navegació
X

Existeixen botons per continuar o finalitzar
X

Els enllaços es distingeixen de la resta en base al color o a alguna característica
X

Els enllaços estan actius i no són orfes
X

Comentaris i suggerències:


Aspectes pedagògics i funcionals
a)   Aspectes funcionals

NO
El material fomenta la participació
X

Afavoreix el control d’aprenentatge
X

És un recurs adaptatiu, flexible i usable
X

Permet ser actualitzar de manera ràpida i fàcil
X

Proposa exercicis d’aprenentatge i d’avaluació

X
Delimita clarament els rols del treball
X

Comentaris i suggerències:


b)Aspectes pedagògics i/o socials

NO
Inicia a l’autoaprenentatge
X

Estimula processos creatius
X

Possibilita que els alumnes prenguin iniciativa en les discussions
X

Utilitza terminologia adequada
X

Planteja tasques obertes i guiades
X

És original i planteja dubtes a resoldre
X

Ajuda a l’aprenentatge per error
X

Existeix ajuda constant en el material per fer un aprenentatge coherent
X

Fomenta l’aprenentatge (en funció de les capacitats de l’alumne)
X

Està metodològicament i argumentalment ben embastit
X

Comentaris i suggerències:


c)Anàlisi de continguts

NO
El tipus de material i a qui va dirigit queda clar des del primer moment

X
Els objectius estan redactats de forma clar i estant redactats des de l’inici
X

Instruccions d’ús i mecanisme d’ajuda són fàcils d’entendre
X

La informació és pertinent, rellevant i actualitzada
X

La organització és adequada
X

No hi ha errors ortogràfics ni semàntics

X
Vocabulari fàcil d’entendre
X

Les activitats tenen relació directa amb els objectius i continguts
X

Existeixen material complementaris

X
Comentaris i suggerències:


NOM DE LA PERSONA AVALUADORA:  Sonia Bravo Mascaró
DATA: 04 de Novembre del 2015


No hay comentarios:

Publicar un comentario