Bones tardes
bloggers,
La setmana
passada a classe vam parlar dels jocs multimèdia, i per fer un bon joc s’ha de
fer una bona avaluació d’aquests. Per tant, per fer un bon ús dels materials hipermèdia
hem de tenir uns objectius, un destinataris i uns continguts educatius ben
clars. Per això vam preparar una graella en petit grup, amb na Cristina Marqués
i na Magdalena per avaluar aquests jocs multimèdia.
Aquest formulari
està destinat per a dur a terme una avaluació "universalitzada" de
materials hipermèdia, per la qual cosa intenta ser el més general possible i, assolir
al màxim les especificitats del mateix i les seves potencialitats com a material
per a ser utilitzat en la docència.
IDENTIFICACIÓ I CATALOGACIÓ
Títol del
material: Pequetic
http://ntic.educacion.es/w3//eos/MaterialesEducativos/mem2009/pequetic/index.html
Autores: Diego Mon Rodríguez i Ana Isabel Casanova
Cristóbal
Àrees:
-
Àrea de comunicació i llenguatge: amb els apartats “letras
i números” del joc
-
Àrea de coneixement l’entorn: amb els apartats de “medio,
entorno, animales” del joc.
-
Àrea de coneixement de si mateix: amb l’aparat “nosotros”
del joc.
Breu
introducció al mateix: Joc dissenyat per aplicar les TIC dins una aula d’infantil,
a partir de diferents temes els infants podran tenir un coneixement dels
components dels ordenadors, el maneig dels ordenadors, entre altres. El joc es
compon de 5 grans blocs de contingut , desenvolupats cada un d'ells en 6 activitats
diferents.
Format: Pàgina web
Idioma: Castellano
Destinataris: 3 a 5 anys
Orientació
didáctica:
PequeTIC
neix com una petita eina multimèdia que pretén cobrir dos objectius bàsics :
• Intentar ser una aplicació informàtica d'utilització molt senzilla per als
alumnes més petits.
• Facilitar al professorat d'educació infantil una aplicació de fàcil maneig
per començar a utilitzar el racó de l'ordinador amb la seva classe
Llicència: ActionScript
OBJECTIUS
Abans de procedir
a l’anàlisi a fons del material (incloent les dimensions que s’han d’incloure
en qualsevol eina d’avaluació), convé conèixer els objectius del material,
entenent com a tals el seu ús i les competències conceptuals, procedimentals i
actitudinals que intenta ajudar a assolir. Per tant, els mateixos estaran
dividits en els objectius generals de resposta simple (Sí/No) i en la
delimitació dels objectius específics que promourà la utilització d’aquest
element d’aprenentatge.
Objectius
generals
Marcar amb una X
l’ús general del material
SÍ
|
NO
|
|
Destinat a l’aprenentatge
de nous conceptes
|
X
|
|
Destinat a reforçar
conceptes
|
X
|
|
Destinat a millorar estratègies
d’aprenentatge
|
X
|
|
Destinat a assolir noves destreses
|
X
|
|
Destinat a motivar
l’alumne
|
X
|
|
Destinat a què l’alumne
reforci la comunicació
|
X
|
|
Destinat a entretenir
|
X
|
|
Destinat a la millora de
les habilitat digitals
|
X
|
|
Sense ús general definit
|
X
|
|
Comentaris i suggerències:
|
||
ANÀLISI DEL MATERIAL
Per a fer una
correcta anàlisi del material, ens veiem obligats a incloure totes les
dimensions necessàries per a que sigui així (tècnica-estètica,
pedagògica-funcional i d’anàlisi de continguts).
Aspectes
tècnics i de disseny
a) Aparença
SÍ
|
NO
|
|
La interfície és
visualment agradable
|
X
|
|
Hi ha una bona relació
entre text/multimèdia
|
X
|
|
El material presenta algun
tret innovador
|
X
|
|
Els elements visuals
presenten qualitat
|
X
|
|
Existeix un bon contrast
entre els diferents elements multimèdia d’un material
|
X
|
|
La llegibilitat del text
que incorpora és adequada.
|
X
|
|
Comentaris i suggerències:
|
||
b) Elements multimèdia (so, imatge i video)
SÍ
|
NO
|
|
Els elements multimèdia us
motiven
|
X
|
|
És adequat el contingut
del vídeo
|
X
|
|
S’ha incorporat audio
|
X
|
|
Les imatges utilitzades
són adequades
|
X
|
|
Qualitat tècnica dels
elements multimèdia utilitzats.
|
X
|
|
Comentaris i suggerències:
La qualitat dels elements podria ser molt millor
|
||
c) Interactivitat
SÍ
|
NO
|
|
El material permet una
mobilitat entre les diferents apartats de manera fàcil
|
X
|
|
Existeixen botons i menús
que facilitin la navegació
|
X
|
|
Existeixen botons per
continuar o finalitzar
|
X
|
|
Els enllaços es
distingeixen de la resta en base al color o a alguna característica
|
X
|
|
Els enllaços estan actius
i no són orfes
|
X
|
|
Comentaris i suggerències:
|
||
Aspectes pedagògics i funcionals
a) Aspectes funcionals
SÍ
|
NO
|
|
El material fomenta la
participació
|
X
|
|
Afavoreix el control
d’aprenentatge
|
X
|
|
És un recurs adaptatiu,
flexible i usable
|
X
|
|
Permet ser actualitzar de
manera ràpida i fàcil
|
X
|
|
Proposa exercicis d’aprenentatge
i d’avaluació
|
X
|
|
Delimita clarament els
rols del treball
|
X
|
|
Comentaris i suggerències:
|
||
b)Aspectes pedagògics i/o socials
SÍ
|
NO
|
|
Inicia a
l’autoaprenentatge
|
X
|
|
Estimula processos
creatius
|
X
|
|
Possibilita que els
alumnes prenguin iniciativa en les discussions
|
X
|
|
Utilitza terminologia
adequada
|
X
|
|
Planteja tasques obertes i
guiades
|
X
|
|
És original i planteja
dubtes a resoldre
|
X
|
|
Ajuda a l’aprenentatge per
error
|
X
|
|
Existeix ajuda constant en
el material per fer un aprenentatge coherent
|
X
|
|
Fomenta l’aprenentatge (en
funció de les capacitats de l’alumne)
|
X
|
|
Està metodològicament i
argumentalment ben embastit
|
X
|
|
Comentaris i suggerències:
|
||
c)Anàlisi de continguts
SÍ
|
NO
|
|
El tipus de material i a qui
va dirigit queda clar des del primer moment
|
X
|
|
Els objectius estan
redactats de forma clar i estant redactats des de l’inici
|
X
|
|
Instruccions d’ús i
mecanisme d’ajuda són fàcils d’entendre
|
X
|
|
La informació és pertinent,
rellevant i actualitzada
|
X
|
|
La organització és
adequada
|
X
|
|
No hi ha errors
ortogràfics ni semàntics
|
X
|
|
Vocabulari fàcil
d’entendre
|
X
|
|
Les activitats tenen
relació directa amb els objectius i continguts
|
X
|
|
Existeixen material
complementaris
|
X
|
|
Comentaris i suggerències:
|
||
NOM DE LA PERSONA
AVALUADORA: Sonia Bravo Mascaró
DATA: 04 de Novembre del 2015
No hay comentarios:
Publicar un comentario