Bon dia bloggers,
Avui us mostraré un
disseny a gran trets d’un pla de comunicació TIC amb les famílies. A classe ens
hem distribuït amb grups de 3 per fer una primera idea a gran trets de com
seria la nostra proposta, és a dir, de com crearíem a un Pla de comunicació TIC
amb les famílies.
Contextualització:
Tutores de 2n Cicle
d’un centre d’Educació infantil i Primària. Propostes per l’apartat de
comunicació escola- família.
La nostra escola
només es comunica amb les famílies a través d’email i whatssap. A part de les
reunions i entrevistes individuals, entrades i sortides i la web del centre.
Totes les eines
emprades fins ara eren unidireccionals, per la qual cosa, com a centre ens hem
plantejat ,per poder millorar aquesta comunicació, la creació d’un bloc a
través de la col·laboració de tot el centre, incloent així infants, famílies i
escola. Creant així una vertadera comunicació bidireccional. A través de l’AMPA
proporcionarem ajudes i xerrades a través del nou projecte.
L’objectiu de la
nostra proposta és fomentar la participació de les famílies mitjançant el pla
de comunicació amb les TIC, per això hem pensant amb la creació d’un bloc centre
on s’inclou informació general del centre i informacions específiques de cada
aula (tallers, activitats, xerrades...) i a més, un apart específic de famílies
on totes puguin aportar dubtes, preguntes, curiositats... I així, totes aquesta
informació ens ajudarà per la pràctica educativa i per saber realment quins
temes o aspectes preocupen als pares.
Per a dur terme qualsevol proposta amb les families, hem de tenir cla que els hem de coneixer, el centre ha de proporciona estratègies i habilitats per coneixer a les famílies, per fer-les sentir part de l'escola.
Aquesta proposta es
planificaria a través d’un coordinador de cada cicle que aquests serien els
responsables de repartir les feines de manera equitativa a tot el professorat.
Cada curs s’anirien intercanviant els rols. L’APIMA també tindria un paper
fonamental dins aquesta, ja que seria l’encarregat de fomentar la participació
i contagiar als pares.
Es demanarà la
participació de les famílies en la creació del bloc individual d’aula, es
presentarà al inici de curs, es proporcionarà eines per accedir, idees, etc. Tots
els pares i mares tindran un usuari per accedir al bloc i les ajudes necessàries
per participar-hi.
El centre també ha
de fomentar la col·laboració entre famílies i entre la família-escola. Per això,
es proporcionaran espais físics on les famílies puguin accedir fàcilment al
bloc o a la xarxa. (posar ordenadors a l’escola a disposició dels pares).
La formació es imprescindible
dins qualsevol projecte, per tant en primer lloc s’han de formar el professorat
amb les noves tecnologies i tot el relacionat amb elles.
A més a més, el
centre proporcionarà la formació per a les famílies, a través de xerrades. Prèviament
ens hem informat sobre el coneixement i la utilització que en fan els pares de
les TIC. Tallers sobre la creació del
bloc, com utilitzar-lo, com editar-lo, etc.
Cada tutor,
proporcionarà a cada família informacions del que anem fent, tant de manera
escrita com via email, per aquells que no tenen ordenador. A més, el tutor
proposarà xerrades per aconsellar o fins i tot demanar als pares les seves
preocupacions, brindar-les ajuda i proporcionar qualsevol cosa que pugui fer
sentir als pares un més de l’escola.
Finalment, hi haurà
una avaluació contínua d’aquest bloc amb les famílies, de manera individual i
col·lectiva. El centre proporcionarà qüestionaris, enquestes, entre altres, per
anar veient com evoluciona el projecte, i dia a dia com podem millorar-lo. A
més a més, el professorat es reunirà per avaluar els resultats de les avaluacions
a les famílies, reflexionaran sobre els avanços i les mancances del projecte i
seguir millorant la comunicació entre família i escola.
No hay comentarios:
Publicar un comentario